Szanowni Państwo, Drogie Koleżanki i
Drodzy Koledzy,
jednym z celów stowarzyszenia PSIM jest
współpraca z instytucjami i organizacjami aktywnymi w dziedzinie
kształtowania standardów administrowania i zarządzania zbiorami. Współpraca z instytucjami
publicznymi, organizacjami-firmami specjalizującymi się w zakresie pracy
inwentaryzatora daje szansę na wymianę pomysłów i omówienie problemów, które
możemy napotykać na swojej drodze zawodowej. Prezentujemy Państwu listę
Partnerów, z którymi nasze Stowarzyszanie podjęło współpracę, mając nadzieję,
że wspólnie stworzymy forum do współdziałania z firmami i promowania dobrych
praktyk pracy ze zbiorami muzealnymi.
Tym samym serdecznie dziękujemy
Partnerom za udzielone wsparcie finansowe, które jest w całości przeznaczane na
realizację celów statutowych PSIM.
_____________________________________________________________________
MobileMS sp. z o.o. istnieje na rynku IT od 12 lat. Ma na swoim koncie ponad 100 zrealizowanych z sukcesem projektów. Doświadczenie we współpracy z instytucjami publicznymi potwierdzają liczne wyróżnienia i nagrody. Firma składa się z zespołu specjalistów w wielu dziedzinach. Oferuje klientom kompleksową opiekę i wsparcie przy realizacji projektów – od doradztwa na etapie koncepcyjnym, przez projektowanie i wdrażanie aplikacji mobilnych i webowych, aż po strategię i kampanię promocyjną.
Muza to system służący do zarządzania zbiorami i opracowywania obiektów muzealnych, który wspiera pracę inwentaryzatorów w strategicznych obszarach. Został stworzony w ścisłej współpracy z pracownikami instytucji kultury, dlatego łączy w sobie funkcje zarządzania zbiorami, procesami i użytkownikami z łatwością obsługi oraz możliwością udostępniania zdigitalizowanych zbiorów on-line.
Szczegółowe informacje o ofercie firmy MobileMS sp. z o.o. znaleźć można w:
Muza to system służący do zarządzania zbiorami i opracowywania obiektów muzealnych, który wspiera pracę inwentaryzatorów w strategicznych obszarach. Został stworzony w ścisłej współpracy z pracownikami instytucji kultury, dlatego łączy w sobie funkcje zarządzania zbiorami, procesami i użytkownikami z łatwością obsługi oraz możliwością udostępniania zdigitalizowanych zbiorów on-line.
Szczegółowe informacje o ofercie firmy MobileMS sp. z o.o. znaleźć można w:
- materiale promocyjnym (PDF)
- na stronie internetowej: https://mobilems.pl
Kontakt do przedstawiciela MobileMS sp. z o.o.:
Łukasz Ściebior
Prokurent Samoistny
tel.: +48 882 143 449
e-mail: kontakt[at]mobilems.pl
_____________________________________________________________________
Marsh oferuje profesjonalną obsługę brokerską w zakresie zarządzania
ryzykiem majątkowym i ubezpieczania instytucji kultury, wystaw i dzieł sztuki, oraz
przemysłu jubilerskiego i numizmatycznego. Firma zatrudnia w Polsce ponad 100
brokerów ubezpieczeniowych oraz posiada w swoich strukturach Praktykę Marsh
Fine Arts dedykowaną do obsługi sektora kultury.
Zespół ekspertów Marsh zapewnia „szyte na miarę” rozwiązania zapewniające
ochronę każdego rodzaju dzieł sztuki i przedmiotów kolekcjonerskich, w tym
m.in.: obrazów, rzeźb, antyków, mebli, książek antykwarycznych, rękopisów,
szkła, ceramiki, rekwizytów i pamiątek, klasyków filmowych i nagrań audio, tkanin,
biżuterii, zabytkowych samochodów, kolekcji przyrodniczych, zbiorów
bibliotecznych, monet oraz znaczków pocztowych.
Szczegółowe informacje o ofercie firmy Marsh sp. z o.o. znaleźć można w
materiale promocyjnym (PDF) oraz na stronie internetowej firmy Marsh.
Kontakt do przedstawiciela Marsh:
Blanka Kuzdro-Chodor
Broker Dyrektor, Lider Praktyki Ubezpieczeń Dzieł Sztuki
tel.: +48 601 348 538
e-mail:
blanka.kuzdro-chodor[at]marsh.com
_____________________________________________________________________
2) opracowaniu i wydaniu publikacji Dobre praktyki w zakresie wycen i kontroli muzealiów w kontekście prowadzenia rachunkowości w muzeach,
3) opracowanie i wydanie wzorów dokumentów do zarządzania zbiorami zgodnie ze standardem SPECTRUM v.4.0,
4) współorganizacji wydarzeń merytorycznych.
Szczegółowe informacje o NIMOZ można znaleźć na stronie internetowej https://nimoz.pl/
Współpraca pomiędzy Stowarzyszaniem PSIM i Narodowym Instytutem Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów jest realizowana od momentu powołania stowarzyszenia PSIM (2015 r.). Po zrealizowaniu dwóch dużych zadań w 2019 r. Partnerzy deklarują gotowość współpracy w kolejnym roku w formułowaniu i wdrażaniu standardów oraz dobrych praktyk w zarządzaniu zbiorami muzealnymi, zgodnie z programowymi założeniami. Zadania będziemy realizować poprzez wspólną organizację i realizację przedsięwzięć z tego zakresu oraz promocję i upowszechnianie ich rezultatów.
Wspólne przedsięwzięcia dotyczą współpracy programowej i polegają m.in. na:
1) opracowaniu i wydaniu publikacji Dobre praktyki z zakresu nabywania, ewidencjonowania i profilaktyki konserwatorskiej sztuki współczesnej,
1) opracowaniu i wydaniu publikacji Dobre praktyki z zakresu nabywania, ewidencjonowania i profilaktyki konserwatorskiej sztuki współczesnej,
2) opracowaniu i wydaniu publikacji Dobre praktyki w zakresie wycen i kontroli muzealiów w kontekście prowadzenia rachunkowości w muzeach,
3) opracowanie i wydanie wzorów dokumentów do zarządzania zbiorami zgodnie ze standardem SPECTRUM v.4.0,
4) współorganizacji wydarzeń merytorycznych.
Szczegółowe informacje o NIMOZ można znaleźć na stronie internetowej https://nimoz.pl/
Firma Fpsystem Franciszek Pacewicz od 10 lat tworzy oprogramowanie wspomagające pracę muzeów oraz innych instytucji kultury. System Muzeo powstał we współpracy z muzealnikami, dlatego jest dostosowany do specyfiki pracy i uwzględnia ich potrzeby w tym zakresie.
System Muzeo zawiera szereg modułów, w tym np.:
Kontakt do przedstawicieli Fpsystem:
Anna Rosińska
tel. 603 317 174
e-mail: biuro[at]fpsystem.pl
System Muzeo zawiera szereg modułów, w tym np.:
- Ewidencja zbiorów – umożliwia proste, a zarazem uwzględniające specyficzne cechy zabytków prowadzenie wszystkich stosowanych w muzeach ksiąg i rejestrów;
- Komisje gromadzenia muzealiów – pozwala na pełną kontrolę obiegu dokumentów i obiektów, od chwili złożenia oferty nabycia po moment sfinalizowania prac;
- Kwerendy – umożliwia prowadzenie kwerend wewnętrznych, daje także możliwość stworzenia strony internetowej do zewnętrznych zapytań kwerendowych;
- Repozytorium – zarządza plikami dotyczącymi muzealiów, archiwaliów i zbiorów bibliotecznych oraz zarejestrowanych w systemie wydarzeń muzealnych;
- Konserwacja – ułatwia przyjmowanie zleceń, prowadzenie dokumentacji przeprowadzonych prac konserwatorskich, pilnowanie terminów, a także określanie i porównywanie stanu obiektu na podstawie tworzonych grafik;
- Ruch muzealiów – informuje o miejscach przechowywania obiektów, automatycznie tworzy dokumentację dotyczącą wypożyczeni, pozwala na odczytanie historii ich ruchu oraz szybką lokalizację;
- Straty wojenne – rejestr zbiorów utraconych w wyniku zdarzeń wojennych współpracujący ze stroną www;
- Skontrum – umożliwia szybkie przeprowadzenie skontrum za pomocą kodów QR lub kreskowych oraz aplikacji mobilnej;
- Biblioteka – ewidencja zbiorów bibliotecznych, zautomatyzowanie dokumentacji wypożyczeń, tworzenie kolekcji;
- Lekcje muzealne – przyjmowanie zamówień, planowanie, organizacja zajętości sal, rozliczenia lekcji;
- Wydarzenia – organizacja, ewidencja i rozliczanie wydarzeń, wsparcie działań promocyjnych;
- Administracja – dziennik korespondencji, rozliczenia, dokumentacja, kontrola terminów, harmonogramy urlopów i zajętości.
Szczegółowe informacje o ofercie firmy Fpsystem Franciszek Pacewicz prezentujemy w materiale informacyjnym (PDF, 6 MB) oraz na stronie internetowej.
Kontakt do przedstawicieli Fpsystem:
Anna Rosińska
tel. 603 317 174
e-mail: biuro[at]fpsystem.pl
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń