Partnerzy

Szanowni Państwo, Drogie Koleżanki i Drodzy Koledzy, 
 
jednym z celów stowarzyszenia PSIM jest współpraca z instytucjami i organizacjami aktywnymi w dziedzinie kształtowania standardów administrowania i zarządzania zbiorami. Współpraca z instytucjami publicznymi, organizacjami-firmami specjalizującymi się w zakresie pracy inwentaryzatora daje szansę na wymianę pomysłów i omówienie problemów, które możemy napotykać na swojej drodze zawodowej. Prezentujemy Państwu listę Partnerów, z którymi nasze Stowarzyszanie podjęło współpracę, mając nadzieję, że wspólnie stworzymy forum do współdziałania z firmami i promowania dobrych praktyk pracy ze zbiorami muzealnymi.

Tym samym serdecznie dziękujemy Partnerom za udzielone wsparcie finansowe, które jest w całości przeznaczane na realizację celów statutowych PSIM.
 
            _____________________________________________________________________
 
 
 
MobileMS sp. z o.o. istnieje na rynku IT od 12 lat. Ma na swoim koncie ponad 100 zrealizowanych z sukcesem projektów. Doświadczenie we współpracy z instytucjami publicznymi potwierdzają liczne wyróżnienia i nagrody. Firma składa się z zespołu specjalistów w wielu dziedzinach. Oferuje klientom kompleksową opiekę i wsparcie przy realizacji projektów – od doradztwa na etapie koncepcyjnym, przez projektowanie i wdrażanie aplikacji mobilnych i webowych, aż po strategię i kampanię promocyjną.

Muza to system służący do zarządzania zbiorami i opracowywania obiektów muzealnych, który wspiera pracę inwentaryzatorów w strategicznych obszarach. Został stworzony w ścisłej współpracy z pracownikami instytucji kultury, dlatego łączy w sobie funkcje zarządzania zbiorami, procesami i użytkownikami z łatwością obsługi oraz możliwością udostępniania zdigitalizowanych zbiorów on-line.

Szczegółowe informacje o ofercie firmy MobileMS sp. z o.o. znaleźć można w:



Kontakt do przedstawiciela MobileMS sp. z o.o.:
Łukasz Ściebior
Prokurent Samoistny
tel.: +48 882 143 449
e-mail: kontakt[at]mobilems.pl


 _____________________________________________________________________


Marsh oferuje profesjonalną obsługę brokerską w zakresie zarządzania ryzykiem majątkowym i ubezpieczania instytucji kultury, wystaw i dzieł sztuki, oraz przemysłu jubilerskiego i numizmatycznego. Firma zatrudnia w Polsce ponad 100 brokerów ubezpieczeniowych oraz posiada w swoich strukturach Praktykę Marsh Fine Arts dedykowaną do obsługi sektora kultury.

Zespół ekspertów Marsh zapewnia „szyte na miarę” rozwiązania zapewniające ochronę każdego rodzaju dzieł sztuki i przedmiotów kolekcjonerskich, w tym m.in.: obrazów, rzeźb, antyków, mebli, książek antykwarycznych, rękopisów, szkła, ceramiki, rekwizytów i pamiątek, klasyków filmowych i nagrań audio, tkanin, biżuterii, zabytkowych samochodów, kolekcji przyrodniczych, zbiorów bibliotecznych, monet oraz znaczków pocztowych.

Szczegółowe informacje o ofercie firmy Marsh sp. z o.o. znaleźć można w materiale promocyjnym (PDF) oraz na stronie internetowej firmy Marsh.

Kontakt do przedstawiciela Marsh:
Blanka Kuzdro-Chodor
Broker Dyrektor, Lider Praktyki Ubezpieczeń Dzieł Sztuki
tel.: +48 601 348 538
e-mail: blanka.kuzdro-chodor[at]marsh.com
 
_____________________________________________________________________



Współpraca pomiędzy Stowarzyszaniem PSIM i Narodowym Instytutem Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów jest realizowana od momentu powołania stowarzyszenia PSIM (2015 r.). Po zrealizowaniu dwóch dużych zadań w 2019 r. Partnerzy deklarują gotowość współpracy w kolejnym roku w formułowaniu i wdrażaniu standardów oraz dobrych praktyk w zarządzaniu zbiorami muzealnymi, zgodnie z programowymi założeniami. Zadania będziemy realizować poprzez wspólną organizację i realizację przedsięwzięć z tego zakresu oraz promocję i upowszechnianie ich rezultatów. 
Wspólne przedsięwzięcia dotyczą współpracy programowej i polegają m.in. na:

1) opracowaniu i wydaniu publikacji Dobre praktyki z zakresu nabywania,  ewidencjonowania i profilaktyki konserwatorskiej sztuki współczesnej,

2) opracowaniu i wydaniu publikacji Dobre praktyki w zakresie wycen i kontroli muzealiów w kontekście prowadzenia rachunkowości w muzeach,

3) opracowanie i wydanie wzorów dokumentów do zarządzania zbiorami zgodnie ze standardem SPECTRUM v.4.0,

4) współorganizacji wydarzeń merytorycznych.


Szczegółowe informacje o NIMOZ można znaleźć na stronie internetowej https://nimoz.pl/
 
_____________________________________________________________________



Firma Fpsystem Franciszek Pacewicz od 10 lat tworzy oprogramowanie wspomagające pracę muzeów oraz innych instytucji kultury. System Muzeo powstał we współpracy z muzealnikami, dlatego jest dostosowany do specyfiki pracy i uwzględnia ich potrzeby w tym zakresie. 

System Muzeo zawiera szereg modułów, w tym np.: 
  • Ewidencja zbiorów – umożliwia proste, a zarazem uwzględniające specyficzne cechy zabytków prowadzenie wszystkich stosowanych w muzeach ksiąg i rejestrów;
  • Komisje gromadzenia muzealiów – pozwala na pełną kontrolę obiegu dokumentów i obiektów, od chwili złożenia oferty nabycia po moment sfinalizowania prac; 
  • Kwerendy – umożliwia prowadzenie kwerend wewnętrznych, daje także możliwość stworzenia strony internetowej do zewnętrznych zapytań kwerendowych; 
  • Repozytorium – zarządza plikami dotyczącymi muzealiów, archiwaliów i zbiorów bibliotecznych oraz zarejestrowanych w systemie wydarzeń muzealnych; 
  • Konserwacja – ułatwia przyjmowanie zleceń, prowadzenie dokumentacji przeprowadzonych prac konserwatorskich, pilnowanie terminów, a także określanie i porównywanie stanu obiektu na podstawie tworzonych grafik; 
  • Ruch muzealiów – informuje o miejscach przechowywania obiektów, automatycznie tworzy dokumentację dotyczącą wypożyczeni, pozwala na odczytanie historii ich ruchu oraz szybką lokalizację; 
  • Straty wojenne – rejestr zbiorów utraconych w wyniku zdarzeń wojennych współpracujący ze stroną www; 
  • Skontrum – umożliwia szybkie przeprowadzenie skontrum za pomocą kodów QR lub kreskowych oraz aplikacji mobilnej; 
  • Biblioteka – ewidencja zbiorów bibliotecznych, zautomatyzowanie dokumentacji wypożyczeń, tworzenie kolekcji; 
  • Lekcje muzealne – przyjmowanie zamówień, planowanie, organizacja zajętości sal, rozliczenia lekcji; 
  • Wydarzenia – organizacja, ewidencja i rozliczanie wydarzeń, wsparcie działań promocyjnych;
  • Administracja – dziennik korespondencji, rozliczenia, dokumentacja, kontrola terminów, harmonogramy urlopów i zajętości. 
Na etapie wdrożenia system Muzeo jest indywidualnie przystosowywany do potrzeb placówki, użytkowników oraz kategorii zbiorów.

Szczegółowe informacje o ofercie firmy Fpsystem Franciszek Pacewicz prezentujemy w materiale informacyjnym (PDF, 6 MB) oraz na stronie internetowej

Kontakt do przedstawicieli Fpsystem:
Anna Rosińska
tel. 603 317 174
e-mail: biuro[at]fpsystem.pl

1 komentarz:

Polecany post

Wyniki ankiety - ocena IV Zjazdu PSIM

Drodzy Inwentaryzatorzy,   Przedstawiamy podsumowanie ankiet ewaluacyjnych dotyczących oceny IV Zjazdu  Inwentaryzatorów Muzealnych ...

Najchętniej czytane