W związku z
powtarzającymi się pytaniami dotyczącymi prawidłowości ewidencjonowania zbiorów
muzealnych w kontekście obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości,
Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów wraz z Polskim Stowarzyszeniem
Inwentaryzatorów Muzealnych powołał grupę roboczą, do której zaproszono
doświadczonych muzealników – inwentaryzatorów i księgowych z muzeów o różnym charakterze,
zarówno pod względem gromadzonych zbiorów jak i organizacyjnym. Analizowane były
zagadnienia związane m.in. z ustalaniem wartości początkowej i wartości w dniu
nabycia zabytku, z „uzgadnianiem sald” na koniec roku obrotowego oraz okresową
kontrolą zgodności dokumentacji ewidencyjnej ze stanem faktycznym
(inwentaryzacja).
W ramach grupy przedyskutowane
zostały różne praktyki stosowane w muzeach, które zaprezentowane zostaną w
ramach seminarium poświęconego
zagadnieniom rachunkowym w zarządzaniu zbiorami muzealnymi w dn. 28.11.2019 w
Warszawie w Centrum konferencyjnym GoldenFloor.
Zapraszamy do
udziału w seminarium osoby zatrudnione na stanowiskach inwentaryzatorów i
księgowych muzealnych, które podzielą się swoimi doświadczeniami i wezmą tym
samym udział w wypracowaniu jednolitych najlepszych praktyk w zakresie
ewidencjonowania zbiorów w kontekście rachunkowości.
Prosimy o przysyłanie formularzy zgłoszeniowych do dn. 21
listopada 2019 r. do godz. 16:00 na adres email: kwojda@nimoz.pl
UWAGA!! Zmiana adresu mailowego!
kwestionariusz- rachunkowe_NIMOZ_PSIM (docx 1MB)
kwestionariusz- rachunkowe_NIMOZ_PSIM (PDF 275 KB)
UWAGA!! Zmiana adresu mailowego!
kwestionariusz- rachunkowe_NIMOZ_PSIM (docx 1MB)
kwestionariusz- rachunkowe_NIMOZ_PSIM (PDF 275 KB)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz