Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy,
Zabytki archeologiczne stanowią istotny element zbiorów polskich placówek muzealnych. Gromadzone są one zarówno przez wyspecjalizowane jednostki, ukierunkowane na tę właśnie kategorię zbiorów, jak i niewielkie muzea regionalne, nierzadko nie posiadające w swojej kadrze osób o odpowiednim wykształceniu kierunkowym.
Liczba i różnorodność ruchomych zabytków archeologicznych – za takie uważane są zarówno fragmenty ceramicznych naczyń, jak i wyroby wykonane z kamienia, metalu, szkła, skóry, drewna i innych surowców – wymagają szeregu zabiegów, nie tylko w zakresie ich właściwego przechowywania, ale również ich opracowywania, ewidencjonowania oraz inwentaryzacji.
Świadomi wyzwań i problemów stojących przed muzealnikami, w imieniu wszystkich organizatorów zapraszamy Państwa na webinarium pt. „Zarządzanie zbiorami archeologicznymi”, poświęcone tej właśnie problematyce, które odbędzie się w terminie 28-30 września 2021 r. Przygotowaliśmy dla Państwa cykl wykładów prezentowanych zarówno przez muzealników jak i specjalistów z innych dziedzin, w których omówione zostaną naszym zdaniem najważniejsze kwestie stojące przed instytucjami posiadającymi w swoich zbiorach zabytki archeologiczne. Wydarzenie potrwa trzy dni – od wtorku do czwartku w godzinach 9:30-11:30/12:00.
Po każdym wystąpieniu zaplanowaliśmy czas na dyskusję, dlatego zachęcamy do zadawania pytań, zgłaszania uwag i kwestii problematycznych podczas webinarium, za pośrednictwem ZOOM – chat. Wszelkie pytania mile widziane!
Pliki do pobrania:
- zaproszenie (223 KB)
- szczegółowy program szkolenia (460 KB)
- formularz zgłoszeniowy (574 KB).
Rejestracja uczestników odbywać się będzie na podstawie skanów formularzy zgłoszenia.
Zgłoszenia prosimy przesłać do dnia 23 września 2021 r. na adres e-mailowy:
malgorzata.sulkowska@muzeum.glogow.pl
- szczegółowy program szkolenia (460 KB)
- formularz zgłoszeniowy (574 KB).
Rejestracja uczestników odbywać się będzie na podstawie skanów formularzy zgłoszenia.
Zgłoszenia prosimy przesłać do dnia 23 września 2021 r. na adres e-mailowy:
malgorzata.sulkowska@muzeum.glogow.pl
Po przyjęciu zgłoszenia zostaną do Państwa wysłane linki do szkolenia, kolejno na wszystkie trzy dni.
Dodatkowe informacje mogą Państwo uzyskać od koordynatorów szkolenia:
Małgorzata Sułkowska – Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie,
e-mail: malgorzata.sulkowska@muzeum.glogow.pl
Tomasz Stolarczyk – Muzeum Miedzi w Legnicy,
e-mail: archeologia@muzeum-miedzi.art.pl
Bogusława Klat – Zamek Królewski w Warszawie - Muzeum,
e-mail: bklat@zamek-krolewski.pl
Licząc na Państwa zainteresowanie, łączymy pozdrowienia.
Organizatorzy:
Dodatkowe informacje mogą Państwo uzyskać od koordynatorów szkolenia:
Małgorzata Sułkowska – Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie,
e-mail: malgorzata.sulkowska@muzeum.glogow.pl
Tomasz Stolarczyk – Muzeum Miedzi w Legnicy,
e-mail: archeologia@muzeum-miedzi.art.pl
Bogusława Klat – Zamek Królewski w Warszawie - Muzeum,
e-mail: bklat@zamek-krolewski.pl
Licząc na Państwa zainteresowanie, łączymy pozdrowienia.
Organizatorzy:
Polskie Stowarzyszenie Inwentaryzatorów Muzealnych
Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie
Muzeum Miedzi w Legnicy
Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie
Muzeum Miedzi w Legnicy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz